Víc než práce

Lifestylový blog o tom, že nejenom prací je člověk živ

0

Jak vyvážit pracovní a osobní život? Je to těžké, ale jde to!

Jak vyvážit pracovní zátěž a osobní život? To je otázka, kterou si klade stále větší množství zaměstnanců, ale i podnikatelů. Dosažení a udržení takové rovnováhy je dnes pro mnohé jedním z nejdůležitějších životních cílů. Mít slušný život také mimo kancelář a uspokojovat své rodinné či osobní potřeby, to je dnes vysoce ceněná hodnota.

Studie společnosti Hay Group, která byla provedena na vzorku pěti milionů zaměstnanců v 65 zemích ukázala, že více než 39 % z nich není spokojeno s tím, jak zvládá vyvážit pracovní a osobní život. To znamená, že nejsou spokojení. Tento stav zase vede ke zvýšení stresu, snížení produktivity práce, problémům v rodinném kruhu, ale pokud trvá déle, pak i ke zdravotním problémům a hlubokým depresím.

Proto pokud nepatříte mezi ty šťastné, kteří si dokázali stanovit taková pravidla, která jim zaručují spokojenost v práci i doma, máme pro vás několik tipů. Mohou znít banálně, ale pokud se jich budete držet, situace by se měla zlepšit.

  • Rovnováha mezi pracovním a osobním životem by měla být prioritou pro zaměstnavatele i zaměstnance.
  • V průběhu dne si stanovte pevné přestávky pro osvěžení a doplnění sil.
  • Na konci dne si urovnejte priority.
  • Vytvořte si prostor a hranice pro práci a „hru“.
  • S klienty a kolegy si stanovte jasné termíny pro dodání práce.
  • Zkuste porozumět tomu, že rovnováha pro vás nemusí znamenat rovnováhu pro druhé.
  • Držte se pracovní doby.
  • Když jste s přáteli a rodinou, vypněte si pracovní telefon nebo si alespoň zrušte notifikace.
  • Buďte přítomni duchem tam, kde se zrovna fyzicky nacházíte.
  • Udělejte si čas na pravidelné cvičení.
  • Nezapomínejte na dovolenou.
  • Naučte se říkat NE.

david • 26. 2. 2014


Následující příspěvěk

Odebírejte blog emailem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

%d blogerům se to líbí: