Víc než práce

Lifestylový blog o tom, že nejenom prací je člověk živ

0

Tipy pro obchodníky. Takhle uzavřete víc obchodů

Prodej není vždy jen zábava. Pokud ale uzavřete obchod, je to jednozačně skvělý pocit. Tipy, které vám nabízíme, zajistí, že nebudete jen prodávat, ale skutečně uzavírat obchody. Záruku vám samozřejmě nikdo nedá, ale pokud se jich budete držet, vaše šance značně vzrostou.

Buďte rádcem

V rámci snahy prodat produkt byste ho neměli pouze v jednom kuse nabízet. Prodejní proces by měl přinést také trvalý vztah se zákazníkem. Již získaným, ale i potenciálním zákazníkům byste měli poskytovat zajímavé a užitečné informace. Například o vývoji trhu, přínosných aplikacích, někdy může stačit třeba i sdílení odkazu na atraktivní článek. Cílem je zákazníkovi pomoci nebo mu alespoň poskytnout něco zajímavého. Pokud se stanete dobrým zdrojem, otevře vám to nečekané dveře a mnoho zákazníků vás začne vnímat jako nepostradatelného rádce nebo řešitele svých problémů.

Mluvte o úspěchu

Pokud vaše společnost pomohla klientovi, zajistěte, aby se to vaši zákazníci dozvěděli. Pomůže vám to budovat důvěryhodnost a v neposlední řadě také v praktickém světle představí řešení či produkty, které nabízíte. Můžete toho využít také k prezentaci způsobu, jakým vaše společnost funguje. Jestliže zákazník uvidí specifický příklad, lépe pochopí, co nabízíte. To vám usnadní uzavření obchodu.

Buďte všudypřítomní

Ne, neradíme vám, abyste se objevili u klienta v kanceláři zcela neočekávaně. Chceme tím ale naznačit, že pokud budete jen rozesílat emaily, budete pouze dalším spammerem. Nebojte se proto použít telefon, ale i moderní sociální média. Nebo najděte vlastní způsob, jak se zákazníkem zůstat v těsném kontaktu. Ještě jednou: nebuďte stalkerem, ale už vůbec nekomunikujte pouze jedním kanálem.

Nevzdávejte to

Tuto poučku zná každý obchodník. Není ale o tom, nechat se opakovaně odmítat. Naopak, je třeba si uvědomit, že pokud vás dnes potenciální zákazník ignoruje, velice snadno může přijít den, kdy pro něj bude vaše nabídka relevantní. A vy mu ji budete chtít poskytnout. Okolnosti i rozpočty se rychle mění, což pro vás může vytvořit prostor. Jenže se to nedozvíte, pokud to nezkusíte znovu. To nejhorší, co můžete slyšet je „Ne“.

david • 19. 3. 2014


Předchozí příspěvek

Následující příspěvěk

Odebírejte blog emailem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

%d blogerům se to líbí: