Víc než práce

Lifestylový blog o tom, že nejenom prací je člověk živ

0

Komunikace na korporátním Facebooku. Nejčastější průšvihy

Každý z nás už se s tím někdy setkal – společnosti na svých facebookových stránkách (ale třeba i na Twitteru) nekomunikují tak, jak bychom od nich v daný okamžik očekávali. Mezi menší hříchy patří překlepy, špatně načasovaná komunikační kampaň nebo malé množství aktualizací. K těm horším potom publikace příspěvků určených pro osobní zeď, osočování  komentujících apod.

Častým důvodem chyb bývá podcenění sociálních sítí firmou. Takřka každá společnost dnes ví, že by na Facebooku a dalších sociálních sítích měla být přítomna. Málokdy už je ale ochotná investovat do správy sociálních profilů větší prostředky. I zde ale platí, že jakákoliv marketingová komunikace je pouze tak silná, jak silný je její nejslabší článek. A pokud jím budou sociální sítě, nejenže nevyužijete jejich potenciálu, ony vás navíc potáhnou ke dnu.

Prodej za každou cenu

Pokud investujete 100 % svých zdrojů na sociální média do prodeje, děláte chybu. Představte si běžného uživatele Facebooku: ve čtvrtek večer sleduje televizi, odpočívá a přitom projíždí svou facebookovou stránku. Vidí příspěvky od přátel, rodiny a stránek, které si oblíbil. Co ho v takovou chvíli zaujme, co bude sdílet a co bude komentovat? Zajímavý obrázek, myšlenku, otázku? Nebo nekončící sled komerčních příspěvků?

Pokud budete na sociální síť umisťovat neustále obchodní nabídky, navíc ty samé, fanoušky, případně jejich zájem rychle ztratíte. Je důležité, aby se z vaší stránky nestal generátor spamu. Pro prodejní nabídku se jistě najde vhodná chvíle, ale je třeba mít na vědomí, že obsah by měl být vyváženým mixem zábavy, práce s komunitou, relevantních informací a pak i obchodních nabídek.

Opomíjení komunity

Čím lépe se naladíte na notu vašeho publika, tím lépe s ním dokážete komunikovat a tím vyšší budou vaše šance ho ovlivnit, aby si nakonec třeba něco koupilo. Využijte sociálních sítí k získání zpětné vazby, názorů, recenzí vašich produktů a zjistěte, co vaši zákazníci skutečně chtějí. Zkuste zbourat onu neviditelnou zeď a z komunikace s fanoušky/zákazníky udělejte zážitek konverzace „jeden na jednoho“.

Nekonzistentní přístup

Pokud TAM chcete být, buďte tam neustále. Pokud má zákazník otázku – zodpovězte jí. Pokud má problém – pomozte mu ho vyřešit. Ukažte svému publiku, že se sociálním médiím věnujete na 100 %. Stejně jako dáváte 100 % ostatním částem své společnosti. Pokud zákazník pozná, že něco neděláte naplno, postupně vám přestane důvěřovat.

Sociální síť je obyčejná

Mnoho firem provozuje profily na sociálních sítích, které jsou si podobné jako vejce vejci. Případně se prezentace na sociální síti neliší od jiných prezentací dané společnosti. Lidé pak nemají důvod sledovat vás na sociální síti. Snažte se proto pro Facebook vytvářet exkluzivní obsah, ušitý na míru právě komunikaci na sociální síti. Odměňujte své fanoušky soutěžemi přímo pro ně, nabízejte jim jedinečné slevy či nabídky a snažte se, aby poznali, že komunikujete přímo s nimi, na tomto místě.

david • 21. 3. 2014


Předchozí příspěvek

Následující příspěvěk

Odebírejte blog emailem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

%d blogerům se to líbí: