Víc než práce

Lifestylový blog o tom, že nejenom prací je člověk živ

0

Jak pomocí profilu na LinkedIn získat co nejvíce

Největší sociální síť pro profesionály, LinkedIn, používá téměř 280 milionů lidí ve více než 200 zemích světa. Její obliba prudce roste také v České republice. Z toho vyplývá, že jde o jedinečný prostředek, jak se prezentovat potenciálním zaměstnavatelům, případně získat informace o firmě, kde byste rádi získali pracovní pozici.

Přestože neexistují oficiální pravidla, jak svůj profil spravovat, lze se řídit několika tipy, které vám pomohou zvýšit šance k získání pracovních nabídek.

Více je lépe

Nebojte se uvést maximum svých pracovních zkušeností a schopností. Jde o základní věc, kterou lidé podceňují. Přitom bohatě vyplněný profil s více než jednou pracovní zkušeností má dvanáctkrát větší šanci, že si ho někdo pořádně prohlédne. Je třeba dobře popsat pracovní úkoly, které jste v minulosti plnili a trefně vystihnout své schopnosti. Neměla by chybět vaše fotografie a chybu neuděláte ani tehdy, když si na profil nahrajete ukázky své práce, například portfolio či prezentace.

Chovejte se strategicky

Pokud odpovídáte na pozici, o kterou máte zájem, kontaktujte přímo toho, kdo ji na síť vypsal. Vaše reakce by ale neměla být generická, ale měla by naopak obsahovat zmínky o vašich konkrétních pracovních zkušenostech a také odkazy na značku či společnost, pro kterou chcete pracovat. Nebojte se popsat na konkrétním příkladu, například reklamní kampaně či publikované prezentace, čím vás zaujala.

Opatrně s neznámými kontakty

Pravděpodobně se vám stane, že vás o spojení požádá člověk, kterého neznáte. Přijmout či nepřijmout? To záleží například na tom, zda s daným člověkem sdílíte profesní oblast, zda by mohlo jít o vašeho potenciálního klienta, partnera nebo kolegu. Dobré je si také zjistit, zda s daným člověkem máte společné kontakty. V osobní zprávě by měl rovněž vysvětlit, proč vás žádá o spojení.

Spojení místo vizitky

Nebojte se prostřednictvím mobilní aplikace spojit s člověkem, který vám byl zrovna představen a který stojí ještě před vámi. LinkedIn je mimo jiné moderní formou vizitky a okamžitý požadavek na spojení vás ušetří pozdějšího pracného vyhledávání a zvýší šance, že daná osoba vaši žádost přijme.

Publikujte časté příspěvky

Buďte aktivní, zejména pokud zrovna hledáte práci. Pokud na svůj profil umístíte alespoň jeden post týdně, zvýšíte své šance na to, že si váš profil zobrazí personalista, hned desetkrát. Příspěvky by měly být zajímavé zejména pro ostatní profesionály pracující ve vašem oboru. Hodí se například publikovat odkazy na zajímavé zprávy či blogové příspěvky z vašeho odvětví s krátkým komentářem.

david • 9. 4. 2014


Předchozí příspěvek

Následující příspěvěk

Odebírejte blog emailem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

%d blogerům se to líbí: