Víc než práce

Lifestylový blog o tom, že nejenom prací je člověk živ

0

Jak se vypořádat s PR krizí

PR krize může firmy postihnout velmi rychle. Společnost zasáhne neočekávaná událost, management se uzavře v zasedací místnosti a zaměstnanci si po chodbách špitají, co se asi děje. Vznikají drby…Co si počít v PR krizi?

Rychlá komunikace detailů

Pokud se společnost ocitne v krizi, je třeba okamžitě konat. Neváhejte vytvořit plán, který je možné přizpůsobit hloubce a délce krize. Pokud jde o krizovou komunikaci, je pro firmy důležité přiznat, že problém existuje, že o něm vědí a že ho chtějí řešit. Za zavřenými dveřmi se problém totiž jen zhoršuje, a jakmile se otevřou, následky mohou být drsné.

Nicméně s detaily šetřete

V některých případech společnosti zareagují zbrkle, a ještě než znají přesný rozsah problému. To často vede k optickému zvětšení problému, protože se problémy mohou na první pohled zdát větší, než ve skutečnosti jsou. Odborníci proto radí vydávat jen krátká tisková sdělení a vyčkat, než se všechny domnělé aspekty problému skutečně potvrdí.

Plánování reakcí

Větší společnosti by měly mít připraveny reakce na předvídatelné typy problémů. Zkrátka, pokud nastane problém Z, společnost okamžitě provede akci Y. Pochopitelně nelze předpovědět vše, ale i ve chvíli, kdy nastane jiný typ problému, je možné využít leccos z předpřipravených reakcí.

Informujte zaměstnance

Pro management může být lákává představa udržet krizi před zaměstnanci v utajení. Ale není to dobrá strategie. Zaměstnanci se dříve či později něco dozví, a to ve formě informačních drobků, které budou nesprávně spojovat. Na tomto základě vzniknou spekulace škodlivé pro pracovní klima. Opět není od věci zaměstnancům problém otevřeně popsat, ale nezacházet do příliš podrobných detailů.

Sledujte sociální sítě

Potenciální problém lze díky sociálním sítím podchytit překvapivě rychle. Pokud se na Facebooku a Twitteru začnou objevovat zmínky o společnosti výrazně častěji, než je obvyklé, může to značit rodící se nebo už vzniklý problém.

david • 14. 4. 2014


Předchozí příspěvek

Následující příspěvěk

Odebírejte blog emailem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

%d blogerům se to líbí: