Víc než práce

Lifestylový blog o tom, že nejenom prací je člověk živ

0

Co musíte vědět o svých zákaznících

Svět se rychle mění, a pokud jste se tomu dosud nevěnovali, je na místě se zeptat, kdo je vlastně vaším zákazníkem a co chce?

Zákazník toho ví víc, než si myslíte

Jakmile zákazník vstoupí do dveří (klidně i pomyslných) obchodu, odehrálo se již 70 až 90 % běžného prodejního procesu. Tato změna je zakořeněna ve skutečnosti, že v době internetu prakticky každý pečlivě zkoumá to, co si kupuje. Proto je třeba nejen prodávat, ale být také zdrojem informací pro klienty. Pokud nebudete součástí těch 70 %, bude váš obchod obtížnější a méně ziskový.

Vaše odpověď není dostatečně rychlá

Vidíte, že dorazil dotaz od (potenciálního) klienta, ale protože máte jinou práci, necháte ho na později? Chyba! Celých 64 % lidí, kteří pro své dotazy využívají sociální média a email, očekávají odpověď v ten samý den, kdy odeslali dotaz. Z nich více než třetina chce odpověď do 30 minut. V dnešní rychlé době přibývá společností, které nedokáží držet tempo. Zákazníkům s nimi záhy dojde trpělivost.

Osobní doporučení je stále mocné

Byť to tak v záplavě všemožných informací nemusí vypadat, zákazníci stále dají na osobní doporučení od někoho, komu důvěřují. Proto je dobré zaměřit marketing na takzvané „opinion makery“, tedy lidi, jejichž expertiza je taková, že si od nich ostatní rádi nechají poradit.

Lidé si chtějí produkt vyzkoušet

Zaujmout není jednoduché. Pokud chcete něco prodat a věříte tomu, že je to opravdu tak dobré, jak lidem říkáte, nebojte je nechat si to vyzkoušet. Tato strategie se hodí zejména pro různé internetové služby. Pokud skutečně fungují a jsou přínosem, zákazníci rádi zaplatí.

Udělejte vše, abyste si zákazníka udrželi

Zákazník u vás musí být spokojený, jinak dříve či později odejde. Náklady na získání nového zákazníka jsou přitom přibližně šestkrát vyšší než náklady na udržení stávajícího zákazníka. Přesto má stále jen málo firem vybudovanou kvalitní retenční strategii.

david • 28. 4. 2014


Předchozí příspěvek

Následující příspěvěk

Odebírejte blog emailem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

%d blogerům se to líbí: