Víc než práce

Lifestylový blog o tom, že nejenom prací je člověk živ

0

Kdy je dobré ignorovat své zákazníky

Náš zákazník, náš pán. Heslo, které v obchodě vždy platilo a ještě nějakou dobu platit bude. Jako všude se ale i u něj najdou výjimky. Tedy situace, kdy je zákazníka nejlepší ignorovat.

Lidé jsou posedlí minulostí

Zákazníci obvykle nesnášejí novinky, protože mají rádi to, na co jsou zvyklí a co dobře znají. Přesně to je také důvodem, proč se při spuštění jakékoliv novinky například na Facebooku strhne obrovská vlna nevole, přestože jde o novinku přínosnou a po čase ji všichni rádi akceptují.

Dlouhodobí zákazníci jsou vůči změnám pochopitelně rezistentnější, a proto je dobré jim dát nějaký čas a vyslechnout si jejich nářky. Horší je, pokud si na vaši obnovenou službu nemohou zvyknout ani nově příchozí zákazníci.

Nechte promluvit mlčící většinu

Je ověřeným faktem, že se nejčastěji ozývají nespokojení zákazníci. Ti spokojení službu či produkt využívají, aniž by cítili potřebu referovat ostatním. Nemají zkrátka žádný problém, a pokud nejde o opravdu vděčné jedince, zkrátka vás nepochválí. Jeden pak může nabýt dojmu, že to dělá špatně, protože i malá skupina nespokojených může být docela hlasitá.

Proto je dobré se čas od času zaměřit právě na mlčící většinu a zkusit ji oslovit s nějakou formou dotazníku. Kvalitní analytické nástroje vám ale napoví i jinak – dokáží vyhodnotit, jak kdo službu používá a zda tato plní svůj účel.

Naslouchejte problémům, nikoliv nápadům

Britský spisovatel Neil Gaiman jednou prohlásil: „Když vám lidé říkají, že je něco špatně nebo že jim něco nefunguje, takřka vždy mají pravdu. Když vám říkají přesně, co je špatně a jak to opravit, takřka vždy se mýlí.“

Berte problémy svých zákazníků vážně, aniž byste se nutně řídili jejich seznamem přání. Možná chtějí jen takové funkce, které nejsou součástí vaší strategie. Věřte své vizi a vyhodnoťte si, zda jsou požadavky zákazníků v souladu s ní.

david • 19. 5. 2014


Předchozí příspěvek

Následující příspěvěk

Odebírejte blog emailem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

%d blogerům se to líbí: