Víc než práce

Lifestylový blog o tom, že nejenom prací je člověk živ

0

Hazard a elektronika jdou na internetu nejvíc na dračku

Online poker a sázky všeho druhu – jen za ně držitelé Visa karet ročně po internetu utratí bezmála dvě miliardy korun.

Hazard jednoznačně vévodí žebříčku oblastí, za něž Češi po internetu utrácejí nejvíce peněz. Druhé místo patří elektronice, která však v porovnání s vítězem dosahuje polovičních hodnot. Podle statistik společnosti Visa Europe držitelé karet za počítače, ledničky, televize a spol. zaplatili při online platbách v období od října 2013 do září 2014 necelou miliardu.

Kromě sázek a elektroniky Češi po internetu s oblibou platí také za zahraniční zájezdy. Cestovním kancelářím letos z Visa karet přistane na účet asi 800 milionů korun. Zhruba stejnou částku spolknou aerolinky. Mezi další oblíbené komodity v online nakupování patří telekomunikační vybavení, sportovní příslušenství či lístky do divadel a na kulturní akce.

Na Slovensku boduje oblečení

Odlišná situace je na Slovensku. V souhrnné statistice sice také vedou sázky a online kasína – celkové útraty Visa kartami dosahují 57,5 milionů eur, což je v přepočtu na koruny jen o 300 milionů méně než v ČR. Nákupy elektroniky, které charakterizují český trh, jsou však ve slovenských statistikách až na desátém místě. „Podobně jako v Čechách jsou Slováci zvyklí platit online cestovním kancelářím a aerolinkám, které ve výčtu zaujímají přední příčky. Vedle toho jsou velmi vysoko také útraty za oblečení. Vzhledem k celkové hodnotě 13,6 milionů eur je to čtvrtá nejvyšší položka,“ shrnuje rozdíly obou trhů Marcel Gajdoš.

Podobně jako v Čechách, i na Slovensku se očekává významný nárůst online plateb v souvislosti s „kybernetickým pondělkem“. Stejně tomu bylo i v loňském roce, kdy se v souvislosti se zahajením adventu spustila vlna předvánočních online nákupů.

Cyber Monday je oficiální marketingový termín, kterým se v západních zemích označuje pondělí po americkém svátku Díkuvzdání, kdy podle statistik dosahují prodeje po internetu pravidelně rekordních hodnot. Obchodníci to vysvětlují tím, že právě v době Díkůvzdání lidé začínají intenzivně řešit Vánoce, obcházejí obchody a v pondělí po internetu objednávají to, co si o víkendu vybrali.

eshopnákupy

red • 3. 12. 2014


Předchozí příspěvek

Následující příspěvěk

Napsat komentář

Odebírejte blog emailem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

%d blogerům se to líbí: