Víc než práce

Lifestylový blog o tom, že nejenom prací je člověk živ

0

ČSÚ: Internet je pro firmy stále důležitější

V lednu 2014 využívalo alespoň jednu ze služeb Cloud computingu 15 % podniků, nejčastěji e-mail. Zároveň více preferovaly sdílené servery poskytovatelů těchto služeb. Osm z deseti podniků má webové stránky, na nichž lze nejčastěji nalézt katalogy a ceníky nabízených produktů a služeb. Výrazně roste počet podniků využívajících internet k daňovým a jiným elektronickým podáním.

Nejčastěji využívanou službou Cloud computingu je e-mail (12 % podniků), na druhém místě pak skladování souborů (6 % podniků). Dále je využíván kancelářský software (5,7 %), účetní aplikace (5,3 %) a uložení databází (5,2 %). Placené služby Cloud computingu je možné využívat buď na sdílených serverech poskytovatelů služeb (využilo 12 % podniků), nebo na serverech poskytovatelů služeb, které jsou vyhrazeny přímo pro konkrétní firmu (6 % podniků).

V rámci Evropské unie je Česká republika ve využívání cloudových služeb pod průměrem členských států EU (ten činí 19 % podniků). Nejlépe jsou na tom podniky ve Finsku (51 %), nejhůře v Rumunsku (5 %).

Vlastní webové stránky mělo v lednu 2014 více než osm z deseti podniků, tj., dvojnásobek proti roku 2000. Třetina podniků má dnes svou webovou stránku i v jiném než českém jazyce, nejvíce velké podniky z oboru ubytování. Naopak nejmenší podíl cizojazyčných mutací mají malé firmy ve stavebnictví. Téměř třetina podniků má webové stránky uzpůsobené i pro mobilní zařízení a 18 % podniků umístilo na webové stránky odkaz na svůj profil na sociálních sítích. Nejčastější službou podnikových webových stránek je prohlížení katalogů a ceníků nabízených výrobků a služeb; tuto možnost nabízelo 60 % podniků. Objednat či rezervovat nabízený produkt si mohl zákazník na 37 % webových stránek, na 7 % mohl také zaplatit.

V průběhu roku 2013 použilo, alespoň jednou, internet ke komunikaci s veřejnou správou 96 % podniků. Velký nárůst byl zaznamenán u využití internetu k úplnému elektronickému podání, kdy v porovnání s rokem 2011 došlo v roce 2013 k nárůstu o 20 procentních bodů (z 59 % na 79 %). Služby e-governmentu i elektronická podání přihlášek do výběrových řízení veřejné správy je doménou spíše velkých a středních podniků (tj. s 50–249 zaměstnanci): v roce 2013 podalo takovouto elektronickou přihlášku 30 % velkých, 28 % středních a 20 % malých podniků.

Elektronický nákup v roce 2013 uskutečnilo 53 % podniků a činil 32 % celkových nákupů. Nejčastěji podniky nakupovaly prostřednictvím webových stránek (51 %), hodnota těchto nákupů však dosahovala pouze 10 % celkové hodnoty nákupů.

Své zboží nebo služby v roce 2013 prodalo elektronickou cestou 27 % podniků, tržby z těchto prodejů tvořily 28 % celkových tržeb. Po Irsku jde o nejvyšší hodnotu ze všech zemí EU, průměr za členské státy EU byl 15 %. Přes webové stránky prodávalo v roce 2013 cca 21 % podniků a 14 % prostřednictvím elektronické výměny dat.

Zdroj: ČSÚ

Facebookinternetkomunikacepodnikánísociální sítě

red • 19. 1. 2015


Předchozí příspěvek

Následující příspěvěk

Napsat komentář

Odebírejte blog emailem

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

%d blogerům se to líbí: