
Chcete vidět sexy Popelku? Zajděte do divadla
Cinderella – či Popelka, chcete-li, se již dočkala různých jevištních i filmových zpracování po celém světě. Její česko-německá filmová verze se podle několika žebříčků stala nejoblíbenější pohádkou českých diváků. Každé Vánoce zasedají miliony Čechů k televizi, aby si nestárnoucí příběh znovu a znovu připomínali, jako by to bylo poprvé. V centru Prahy ale vnikla také nová moderní verze. Ta Popelka černého divadla HILT Praha kombinuje tanec a stínové divadlo. Je to zcela nová divadelní forma (tedy, pokud nebereme v potaz klasické stínové divadlo, které se těší oblibě hlavně v Číně, případně stínové a lazerové show, které jsme mohli vidět v talentových soutěžích).
Soubor divadla HILT postavil šedesátiminutový příběh chudé dívky, která svou dobrou duší a šarmem okouzlí bohatého prince, na současném moderním tanci a na kouzle stínu v kombinaci s magickými projekcemi. Vznikají tak velice působivé efekty na plátně přímo před zraky diváků.
Na jevišti se logicky setkají tanečníci a herci. V jedné z rolí se představí Theodor Hoidekr, který je zároveň autorem scénáře, režie a hudby. Roli Popelky nastudovala Kisa Pivodová – známa nejen jako TV moderátorka a tanečnice. Štěpánka Pencová – řídí HILT s Theodorem, hrála v mnoha filmech v ČR i v zahraničí nebo se objevila na jevištích činohry i opery (aktuálně muzikál The Addams Family Karlín). Roli macechy si netradičně zahrál muž – René Zounar, černoherec divadla HILT a divadelní režisér.
(na fotografii je Theodor Hoidekr se svou kolegyní, Štěpánkou Pencovou)
Jak Popelka vznikla a v čem jsou její specifika? Na to jsme se zeptali jejího autora, Theodora Hoidekra:
(vicnezprace) Jak dlouho ti trvala příprava hudby a choreografie
Použitá hudba je má vlastní z předchozích projektů plus mnoho nových skladeb – celková práce asi 3 měsíce – musel jsem kombinovat projekce s hudbou – choreografii jsme tvořili přímo během zkoušek (baletní sóla Popelky dělal Vladimír Jícha – sólista původního Karlínského divadla) – jinak byla práce hlavně s pohybovou mentalitou stínu – jde o méně tance, spíše hraní.
(vicnezprace) V čem je stínové divadlo specifické. Je práce obdobná, jako u černého divadla?
Definitivně odlišná práce, než černé divadlo. Naopak, všichni se setkáváme namísto tmy, při silném světle projektoru, celé představení na sebe vidíme, naopak diváky až do děkovačky nevidíme přes plátno.
(vicnezprace) Jak jsi vybíral herce a tanečníky do hlavních postav?
Všichni byli vybraní dle typu osobnosti v kombinaci s postavou tak, aby ve stínu ztělesňovali svou podstatu.
(vicnezprace) Je představení vhodné i pro děti?
Hodně na nás chodí rodiče i s dětmi okolo 10 let.
Díky za rozhovor!
A zde je malá ochutnávka z přestavení: