
Valentýn je jen marketingový fígl!
Výlohy se červenají, srdíčka, kam se podíváš. Blíží se 14. únor a s ním i svátek, kterému říkáme “sv. Valentýn”. Všichni houfně nakupují dárky, rezervují večeře a připravují romantické momenty. Prodej květin vyskočí o několik set procent proti celoročnímu průměru. Kde se ale vzala ta horečka? Tak se pojďme z toho romantického obláčku vrátit pět na zem. Příběh o italském biskupovi, který žil někde kolem roku 290 je sice pěkný, realita je ale o dost pragmatičtější.
Krachující výrobce přání, který potřeboval zvýšit prodeje, si tento “svátek” vymyslel. A podařilo se. Houfné oslavy svátků obecně přinášejí zisky a komerční výhody. Vánoce i Velikonoce nejsou výjimkou.
Není samozřejmě nic špatného na tom, koupit vašemu partnerovi či partnerce květinu a něco pěkného. Proč to ale neudělat i kdykoli během roku, aniž bychom se jako stádečko podřizovali marketingové kampani jedné americké firmy?
Obraz Kaniely Kuruc z projektu e-moc-e.
milan | Víc než práce